onsdag 24 februari 2010

Barista cup del 1



Ja, då var uttagningarna över och det föll sig lyckosamt för min del. Nivån var hög och många malmöbaristor finns att återse i semifinalen i Sthlm. Kul.

För mig var uppladdningen oerhört stressig och det var svårt att hitta tid och energi till att pussla ihop alla tankar om tävlingen. I vilket fall som helst så lyckades vi med vår kommunikation och smakerna var tillräckligt bra för att nå en plats i sthlm. Jag och Peter och jag är otroligt samspelta idag efter så många tävlingar och det känns skönt för det är en lagtävling vi pysslar med, tro inget annat. I mellan nystartat rosteri, konsultationer, skola, småbarn och bartending krävs det folk runt omkring som hjälper dig att hålla fokus på rätt saker och det ska inte underskattas.

Nu ser jag oerhört mycket fram emot uppladdningen inför semin och känner redan nu att det kommer bli hur roligt som helst. Extra roligt för oss under deltävlingen var att vår El Salvador blev så pass uppskattad. Det är rätt nervöst att leverera en helt egenförädlad produkt till branschfolk som själva rostar eller arbetar med kaffe. Nu fick vi kvitto på att vi är på rätt spår vilket känns väldigt roligt.

El Salvador, El Retiro rostas som espresso i helgen och kommer kunna köpas på Klostergatan Vin o Deli för de som är nyfikna.

Ha det gott!

/ Gott snack

2 kommentarer:

Peter Hörnell sa...

Grattis till finalplatsen. El Salvadorkaffet, är det samma som drop coffee säljer från er?

Daniel Remheden och Peter Frennhoff sa...

Tack. Det stämmer, det är samma rostprofil. Testa som espresso!