tisdag 28 oktober 2008

Skönt häng på Koppi.....



Hej vänner!

Åkte upp till Helsingborg häromdagen för att komma bort från Lund en stund. Jag och Jocke från Klostergatan begav oss givetvis till Koppi där Charles och Anne alltid får en att känna sig välkommen.

Mackorna på Koppi är riktigt bra, det vet jag sedan tidigare, så nu provade jag dagens soppa. En klar grönsakssoppa med säsongens rotfrukter, lätt tomatkryddig med färsk timjan. Supergott och välgörande för en trött barista som jag. Med nya krafter och välbehag i kroppen kom kaffesuget tillbaka. Jag hade inte druckit en Aricha på flera månader och trodde att den upplevelsen var förbi. Det är ju så det fungerar, man söker hela tiden nya smaker och aromer. Jag tackade dock inte nej till en "tass" Aricha, dessutom hade Jocke aldrig prövat kaffet som espresso, vilket jag tycker är den bästa bryggningsmetoden för Aricha #17.

Jag kör ner näsan i den lilla koppen och tittar upp med ett stort leende på Jocke som ser uppriktigt förvånad ut efter sin doftupplevelse. Vi säger inget, vi bara dricker och möts i ett nästan ännu större leende.

Det här kaffet passar mig som handen i handsken! Jag fullkomligt älskar det de supersöta bären, jasminblommorna,den gräddiga munkänslan och den mjölkchokladiga avslutningen. Inget annat kaffe jag har druckit har så lite bitterämnen som Aricha och det är ett optimalt espressokaffe för min smak.

Återigen är jag förälskad och tagen med storm. Jag hann inte ens fotografera kaffet, jag var tvungen att dricka det. Ni får resterna tyvärr.... Jag kunde helt enkelt inte behärska mig.

Gott snack

- D

2 kommentarer:

musslan sa...

Charles och Anne did it again....;)

Alex sa...

Det vattnas i munnen, vilken härlig beskrivning!!!